mta_kik_1170-430

Tudománymetria és kutatásértékelés a bölcsészettudományokban

10:00 Soós Sándor: Tudománymetria és/vagy kutatásértékelés?


Akadémiai körökben a tudománymetria leggyakrabban szitokszó. Ennek hátterében több évtizedes tudománytörténet, az elmélet és gyakorlat konfliktusa, az érdekeltek: kutatók, kutatásmenedzsment, finanszírozók eltérő céljai és percepciója, és főleg az ezekből adódó kategóriahibák és félreértések állnak. Utóbbiak jellegzetes példája a tudománymetria és kutatásértékelés fogalmainak összemosása, amelynek számos gyakorlati következménye van. Az előadás ennek a zavaros képnek a letisztításához igyekszik hozzájárulni, a tudománymetria természetét és néhány neuralgikus alkalmazási kérdését megcélozva.


10:30 Rusvai Mónika: A bölcsészettudományok monstruitása


A bölcsészet- és társadalomtudományok szinte minden tudománymetriai megközelítésben hátrányt szenvednek más tudományterületekkel szemben. Mi ennek az oka, hogyan lehetne változtatni és hogyan viszonyulunk hazánkban a humántudományok metriájához? Kutatóként hogyan tehetünk a tudományterület láthatóságának javításáért?


11:00 Fórum: kérdések, hozzászólások


11:20 Szünet


11:30 Hoczopán Szabolcs–Zeller Rozália: Szerzői eszköztár: tudománymetriai és kapcsolódó szolgáltatások SZTE polgárok számára


12:00 Bernátskyné Babus Csilla: MTMT: helyi igények és specialitások


12:15 Fórum: kérdések, hozzászólások


Résztvevők:

MTA KIK

Holl András informatikai főigazgató-helyettes

Soós Sándor osztályvezető, Rusvai Mónika ügyvivő-szakértő (Tudománypolitikai és Tudományelemzési Osztály)

Áts József osztályvezető (Magyar Tudományos Művek Tára)

Bilicsi Erika osztályvezető (Szakinformatikai Osztály)


SZTE KKK

Nagy Gyula főigazgató-helyettes

Hoczopán Szabolcs osztályvezető (Tartalomszolgáltatási Osztály)

Bernátskyné Babus Csilla csoportvezető, Zeller Rozália (MTMT)


SZTE_BTK_logo_ezust_kekthatterlogo_mtakmtmt_logoSZTE_Klebelsberg_Konyvtar_logo

Friss Hírek

Friss Hírek RSS

cikk_boritokepek_11

Az Angol-Amerikai Intézet által szervezett 7. angol tanulmányi verseny első, online fordulóján 81 diák vett részt a régió 16 középiskolájából. A második, szóbeli fordulón 9 diák vállalta a megmérettetést: április 20-án előadták prezentációikat és ugyanitt kiderült az is, ki és milyen eredményt ért el az intézet régi hagyományokkal rendelkező versenyén.