A Boston Naming Test magyar nyelvű eredményeiről


toth-alinkaMolnár-Tóth Alinka


Az újabb kognitív szemantikai kutatások eredményei alapján egyre árnyaltabb megkülönböztetéseket tehetünk, ha a megnevezési képesség jellemzéséről van szó (Lindenberg, Fangerau, Seitz 2007; Hickok, Poeppel 2004; 2007). Az előadás célja, hogy a szerzett nyelvi zavarok diagnosztizálására használatos, nemzetközileg elterjedt teszteljárás, a Boston Megnevezési Teszt (Goodglass és mtsai, 2001) használatával nyert válaszadási mintázatokat illusztrálja. Az előadás során bemutatom, hogy a magyar anyanyelvű személyek válaszadását hogyan befolyásolta a nem, az életkor, illetve az iskolázottság, valamint kitérek a válaszok kvalitatív szempontú elemzésére is.

Friss Hírek

Friss Hírek RSS

Boritokep_36

Hetvenhét kutató, köztük az SZTE Bölcsészet- és Társadalomtudományi kar öt munkatársa vette át 2024 áprilisában az MTA doktora címért járó oklevelet. Az Országos Széchényi Könyvtárban szervezett ünnepélyes átadón várták azon kutatókat, akik kiemelkedő tudományos munkásságukat egy doktori műben összegezték, eredményeik egy kiemelt részét pedig sikeresen megvédték.