btk_gyak_prog_kiemelt_nagy

Egyedülálló gyakornoki programot indított az SZTE Bölcsészettudományi Kar

„Befutó” címmel hirdet fizetett gyakornoki lehetőséget a kreatív ipar és a média kiemelt szereplőinél az SZTE BTK Kommunikáció- és Médiatudományi Tanszék. Az erről szóló megállapodásokat 2015. május 15-én írták alá.

A szegedi egyetem bölcsész kara által meghirdetett „Befutó” elnevezésű program célja, hogy fizetett gyakornoki lehetőségeket biztosítson a kiemelkedő tanulmányi eredményekkel rendelkező hallgatóknak. Ezáltal csökkentve a hallgatók anyagi terheit és segítve későbbi munkaerő-piaci elhelyezkedésüket. A program keretében a hallgatók aktív jogviszonyukat fenntartva, szakmai mentorálás mellett, fizetett szakmai munkát végezhetnek a kreatív ipar és a média különböző szereplőinél.



Erősen gyakorlatorientált a szegedi kommunikáció képzés


„A kommunikáció szak kezdete óta törekedtünk arra, hogy jó munkaerő-piaci lehetőségekkel rendelkező, gyakorlatorientált szakot működtessünk a Szegedi Tudományegyetemen, mely a megfelelő elméleti, tudományos ismeretekkel is felruházza a hallgatókat” – mondta a „Befutó” gyakornoki programot ismertető rendezvényen Szajbély Mihály. Az SZTE Bölcsészettudományi Kar dékánja hozzátette: a fizetett gyakornoki program azért is jelentős, mert csak nagyon magas pontszámmal (455 pont) lehet bejutni államilag finanszírozott kommunikáció- és médiatudomány alapszakra, így a hallgatók jó része csak költségtérítéses formában tud részt venni az oktatásban.


A fizetett gyakornoki program lehetőséget ad arra, hogy a költségtérítést könnyebben fizessék ki a diákok. Túl ezen, a kezdetben is meglévő gyakorlatorientáltság egy újabb fokkal lép előre, egy olyan szervezett gyakornoki program indul el, ami a gyakorlatorientált tendenciát viszi tovább – fogalmazott a dékán.



Informatikai és telekommunikációs cég is bekapcsolódik a programba


A „Befutó” program első partnerei a Délmagyarország, a szegedi Tourinform Iroda, a CAS Software és a Magyar Telekom. A szervezeteknél – többek között – közösségi média szakemberként, újságíróként, valamint kreatív munkatársként próbálhatják ki magukat a szegedi egyetem kommunikáció szakos hallgatói. „Az interneten, magyar nyelven is egyre több vonzó, könnyen érthető, jól használható tartalomnak kell megjelennie, melyhez a kommunikáció szakos hallgatók sokat tudnak hozzátenni” – fogalmazott Pfeff Dániel a Magyar Telekom Dél-Alföldi értékesítési régióvezetője. A cég 2011 óta áll regionális együttműködésben a Szegedi Tudományegyetemmel: az ösztöndíj program mellett, a Magyar Telekom Nívódíjjal támogatja a legjobb szakdolgozatot, és aktív szereplője a kommunikáció szakos hallgatók képzésének.


2015 februárjában indított közös kurzust az SZTE és a CAS Software. A vállalat a „Befutó” gyakornoki programban 2015. június 15- augusztus 31. között 5 hallgatót fogad, akik céges keretek között tapasztalhatják meg, hogy milyen dolgozni a való életben, ízelítőt kapnak, kipróbálhatják magukat a munka világában – ismertette Belák Henriett ügyvezető-helyettes. A gyorsan változó informatika világában szükség van olyan kommunikációs szakemberekre, felület-, mozgás-és folyamattervezőkre, akik segítséget adnak az ügyfeleknek és az informatikusoknak is, hogy egyre ügyfélbarátabb, jobb szoftvereket fejlesszenek – tette hozzá.



Különleges mesterképzés és a Délmagyarország is támogatja a szegedi diákokat


A Délmagyarország nagyon fontosnak tartja a tehetséggondozást és a tehetség elismerését – szögezte le R. Tóth Gábor. A napilap főszerkesztője hangsúlyozta: minden erővel azon kell lenni, hogy a média szakról terjedő tévhiteket megcáfolják és bizonyítsák: ezzel a szakkal még mindig nagyon jó karrierlehetőségek kínálkoznak és a képzés rendkívül értékes azok számára, akik élni tudnak a lehetőségekkel. „A Délmagyarnál azon leszünk, hogy ezt a lehetőséget megteremtsük és a valóban tehetséges hallgatóknak lehetőséget biztosítsunk elképzelései megvalósításához” – mondta.


A tanszék a fizetett gyakornoki lehetőségen túl az évek óta működő Tandíjfelező kezdeményezéssel is szeretné mérsékelni a legjobb tanulókra háruló önköltség díját. Emellett különleges képzési lehetőségeket is kínál az egyetemistáknak: a mobil- és közösségi médiás képzés mellett egyedi mesterképzést, azon belül három specializációt – humán kommunikáció, kortárs média, imázs és identitás menedzsment – tudtuk meg Pusztai Bertalantól, az SZTE BTK Kommunikáció- és Médiatudományi Tanszék tanszékvezető-helyettesétől.

A „Befutó” programról további információ és a pályázati felhívások itt.

 

SZTEinfo – Szöveg és fotó: Gajzer Erzsébet

Friss Hírek

Friss Hírek RSS

„Végül is, mesélte O., mint mindig, ha orosz téma merült fel, (…) az orosz mesék végtelen répája, az orosz mítosz centrális metaforája, illetve hát Tolsztoj és Gogol végtelenjének ügyében is ruszista barátnőjéhez, Szőke Katalinhoz fordult” (Tolnai Ottó: A répa. Nádler-képek mentén)