LÉNYEg: Legyen Élmény a Nyelvtanulás Együtt, EFOP-3.2.14-17.pályázat


Élményalapú nyelvtanulás és nyelvoktatás középiskolás diákok, nyelvtanárok és a Szegedi Tudományegyetem hallgatóinak és oktatóinak részvételével


A projekt időtartama: 2018. 01. 01-től 2020. 12. 31.

6722 Szeged, Egyetem u. 2.

A támogatás összege: 410 000 000 Ft

Támogatási intenzitás: 100%

Kedvezményezett: Szegedi Tudományegyetem






A PROJEKT CÉLJAI

Pályázatunk célja, hogy a Dél-Alföldi Régió 16 középiskolájában, amelyek egy része kedvezményezett, fejlesztendő vagy komplex fejlesztendő járásban van, a program időtartama alatt 2734 középiskolás diák fejlessze nyelvtudását az angol, német, olasz, spanyol vagy francia nyelvek egyikéből. Célunk továbbá az, hogy ezen középiskolások nyelvtanulással kapcsolatos motivációját növeljük, attitűdjüket pozitívabbá tegyük. Célunk eléréséhez egy olyan új, élményalapú, informális, idegennyelv-tanítási módszertant dolgoztunk ki, amely a középiskolás diákok nyelvtudását kulcskompetenciák mentén, játékos módon fejleszti. Az optimalizációs stratégiákkal, kooperatív tanulással, projektmódszerrel, számítógépes tanulással, interkulturális neveléssel megvalósított élményalapú idegennyelv-tanulás sikerélményekhez segíti a nyelvtanulót, ezzel motiválja a nyelvtanulásra.

A pályázat részletes célkitűzései

 

KAPCSOLAT

efop.szegedlenyeg@gmail.com

 

ÉLMÉNYALAPÚ SZAKKÖRÖK

A projektben résztvevő iskolákban az őszi és tavaszi félévben 12 héten keresztül, heti két órában angol, német, francia, olasz és spanyol nyelvekből a SZTE osztatlan nyelvtanár-szakos hallgatói élményalapú nyelvi szakköröket tartanak, igazodva a szakkörökön résztvevő diákok nyelvi szintjéhez. A hallgatók egyetemi mentoraik segítségével részt vesznek a szakkörök előkészítésében és a módszertani anyagok kidolgozásában is. Tevékenységük során folyamatosan konzultálnak egyetemi mentorukkal, aki óralátogatások alkalmával is követi és segíti a hallgató munkáját. Az órákon résztvevő középiskolai pedagógusok és a rendszeresen tartott módszertani workshopok is támogatják felkészülésüket. A projekt időtartama alatt folyó szakköri munka célja, hogy a tantermi körülményektől és megszokott módszerektől eltérő foglalkozások tartásával hozzásegítse a programban résztvevő középiskolásokat ahhoz, hogy a programból kilépve emelt szintű érettségi vizsgát tudjanak letenni.

 

NYÁRI FOGLALKOZÁSOK

A 12 hetes szakköri tevékenységek mellett projektünk keretében nyári foglalkozásokat szervezünk a programban résztvevő középiskolák diákjai számára. Az egyhetes, napi négy órás intenzív kurzusokon a résztvevők számára élményalapú foglalkozásokat tartanak a SZTE osztatlan nyelvtanár-szakos hallgatói. Az órákon a kooperatív tanulás, az interkulturális nevelés, a számítógépes tanulás, és projektmódszer alkalmazásával, életszerű szituációkkal, a szóbeli kommunikáció elősegítésével igyekszünk növelni a diákok motivációját és kommunikációs készségeit. A délelőtti órákat délutáni játékos, kulturális foglalkozások egészítik ki, melyeken a diákok kreatív tevékenységek során kerülhetnek még közelebb a célnyelvhez és annak kultúrájához. Célunk, hogy az egyhetes kurzusok alkalmával olyan élményben részesüljenek a diákok, melyek egyrészt jelentősen hozzájárulnak nyelvi készségeik fejlődéséhez, másrészt meghatározók és motiválók lesznek számukra a következő hónapok nyelvi óráin is. A projekt lehetőséget biztosít próba nyelvvizsgák letételére is, mely segíti a diákokat abban, hogy felmérjék saját nyelvi szintjüket és lássák, milyen területeken van még szükségük fejlődésre.

 

NYÁRI FOGLALKOZÁSOK TURNUSAI

 

WORKSHOPOK


Hallgatói workshop

2018. május 22.

Hallgatói workshop

2018. május. 24.

Tájékoztató a hallgatók kiválasztásának folyamatáról

2018. aug. 31.

Hallgatói tréning – élményalapú tanulás – elméleti háttér

2018. szept. 07.-08.

 

AZ EFOP-3.2.14-17. LÉNYEg pályázat első évének tapasztalatai – workshop

2018.szept.14.- 15.

Hallgatói tréning és workshop- Beszámoló a spanyol tanár-továbbképző szakmai nap eredményeiről, gamifikáció az oktatásban, technology for engaging classrooms

2018. nov. 09.

Sikerek és örömök/Hogyan csinálhattam volna másképp?/Utak és módok

2018. dec. 04.

 

A PROJEKT KERETÉBEN MEGJELENT SZAKMAI KIADVÁNYOK

Legyen élmény a nyelvtanulás! Módszertani kézikönyv

Új, élményalapú, informális IKT-eszközökkel támogatott idegennyelv-tanítási eszköztár

 

RÓLUNK

Hallgatóink, diákjaink véleményeiből…

Megjelent újságcikkek, riportok

 

A PROJEKTBEN RÉSZTVEVŐ EGYETEMI TANSZÉKEK ÉS INTÉZETEK

 

Bölcsészet- és Társadalomtudományi Kar:
Angoltanár-Képző és Alkalmazott Nyelvészeti Tanszék
Német Nyelvészeti Tanszék

Francia Tanszék

Olasz Nyelvi és Irodalmi Tanszék

Hispanisztika Tanszék


Neveléstudományi Intézet Oktatáselméleti Kutatócsoport

JGYPK Modern Nyelvek és Kultúrák Tanszék Angol Szakcsoportja

Idegennyelvi Kommunikációs Intézet

 

PARTNERISKOLÁK:

Andrássy Gyula Gimnázium és Kollégium (Békéscsaba)

Baksay Sándor Református Gimnázium és Általános Iskola (Kunszentmiklós)

Batsányi János Gimnázium, Szakgimnázium és Kollégium (Csongrád)

Bethlen Gábor Református Gimnázium és Szathmáry Kollégium (Hódmezővásárhely)

Dugonics András Piarista Gimnázium, Alapfokú Művészeti Iskola és Kollégium (Szeged)

Erkel Ferenc Gimnázium és Kollégium (Gyula)

FM Kelet-magyarországi Agrár-szakképző Központ Mezőgazdasági Szakképző Iskola és Kollégium (Jánoshalma)

Hunyadi János Gimnázium (Bácsalmás)

József Attila Gimnázium (Makó)

Karolina Óvoda, Általános Iskola, Gimnázium, Alapfokú Művészeti Iskola és Kollégium (Szeged)

KRK Szilády Áron Gimnázium és Kollégium (Kiskunhalas)

Radnóti Miklós Kísérleti Gimnázium (Szeged)

Szegedi Kis István Református Gimnázium, Általános Iskola, Óvoda és Gimnázium (Békés)

Szegedi Szakképzési Centrum Csonka János Szakgimnáziuma és Szakközépiskolája (Szeged)

Szegedi Szakképzési Centrum Krúdy Gyula Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Turisztikai Szakgimnáziuma és Szakközépiskolája (Szeged)

Szegedi Szakképzési Centrum Móravárosi Szakgimnáziuma és Szakközépiskolája (Szeged)

Friss Hírek

Friss Hírek RSS

sztebtk

Mondd el mindenkinek! És persze azt is, hogy miért!